LOKALIZACJE

piątek, 16 października 2015

Przejście w tył


Wykonanie mostka z pozycji zasadniczej i odbicie nogami do stania na rękach, zejście do pozycji zasadniczej.

 

Zaczynamy od pozycji zasadniczej, wykonujemy mostek, następnie zamach wybraną nogą, odbijamy się drugą od podłoża na tyle mocno, aby przenieść cały ciężaru ciała na ręce i zejść na nogi do pozycji zasadniczej. Po opanowaniu tej wersji, utrudniamy i wykonujemy pierwsze zejście do mostka od razu z jednej nogi, druga wtedy szybciej wędruje prosta w górę ciągnąc resztę ciała do przejścia. Nogi w pewnym momencie powinny wykonać szpagat.

Na filmiku przedstawiamy kilka wariantów : najprostsze podstawowe, z jednej nogi, z dwóch, ze zmianą

 





Aby wykonać przejście w tył trzeba mieć opanowany mostek z pozycji zasadniczej, musi być on dość dobrze wypracowany, ręce blisko stóp, a dalej pozostaje ćwiczenie siły nogi odbijającej. Noga która idzie pierwsza również musi być silna, zamiach nią musi być na tyle wystarczający, żeby pomógł nodze odbijającej skierować całe ciało w dobra stronę. Nie wolno zapominać również o mocnym przeniesieniu ciężaru ciała od razu na ręce, barki muszą znaleźć się równo nad dłońmi, a nawet lekko pokonać ich linię. Na początku proponuję ćwiczyć wykonując mostek z nogami na podwyższeniu, mamy wtedy krótszą drogę do pokonania, a w miarę wypracowania siły odbicia można przejść na płaskie podłoże.

 

Przed wykonywaniem tego elementu należy porządnie rozgrzać wszystkie mięśnie i stawy, powtórzyć ćwiczenia na wygięcie pleców, rozciągnąć barki. Podczas każdej próby przejścia w tył nie wolno dopuścić do ugięcia łokci. Asekuracja tego elementu polega tak samo jak w przejściu w przód, na zapobieganiu ewentualnemu upadkowi na plecy podczas odbijania od podłoża. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...