LOKALIZACJE

piątek, 16 października 2015

Przejście w przód

W skrócie polega na wykonaniu stania na rękach bez ściany i  zejścia z niego na podpór łukiem leżąc tyłem, czyli mostek, na koniec wstanie do pozycji zasadniczej.


Wersja najprostsza: Zaczynamy z pozycji zasadniczej, unosimy ręce do góry i przygotowujemy nogę. Następnie wykonujemy stanie na rękach w którym mocno kierujemy barki w przód,  co powoduje lekkie wygięcie, stawiamy stopy na podłodze jak najbliżej dłoni robiąc mostek i wstajemu do pozycji zasadniczej. Na filmiku przedstawiliśmy kilka wariantów: stanie na rękach mostek, z jednej nogi, z dwóch, z jednej ze zmianą, z dwóch na jedną, na jednej ręce i helikopter ( zamiana nóg bokiem). Idalnie wykonane przejście w przód nie ma żadnych pauz między pierwsza pozycją zasadniczą a drugą.

 




Aby wykonać przejście w przód trzeba mieć opanowane stanie na rękach, dość mocno wypracowany mostek oraz wstawanie z mostka do pozycji zasadniczej. 

 

Oczywiście żadnych elementów nie wykonujemy bez rozgrzewki ! rozgrzane mięśnie i stawy pozwalają nam lepiej wykonywać ćwiczenia i dzięki temu unikniemy kontuzji. Przydadzą się też ćwiczenia rozciągające barki i powiększające możliwości wygięcia kręgosłupa. Im bliżej dłoni postawimy stopy tym łatwiej będzie nam wstać bez przerwy. Ważne jest też podłoże na jakim ćwiczymy, gdyż w tym elemencie bardzo łatwo o poślizgniecie stóp, a wtedy lądujemy od razu na plecach. 

 

Na początku przyda się asekuracja, aby pozbyć się strachu. Jest ona bardzo prosta, wystarczy podłożyć ćwiczącemu rękę pod plecy i nie dopuścić do ewentualnego upadku na podłogę. Wykluczam tu już oczywiście opcję nagłego zgięcia łokci, ręce muszą być wzmocnione na tyle aby utrzymać ciężar ciała. Po przyswojeniu wszystkich informacji i wypracowaniu elementów składowych pozostaje powtarzanie, powtarzanie i powtarzanie aż uda się zgrać całe ciało i wykonać przejście w przód.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...