LOKALIZACJE

poniedziałek, 19 października 2015

Przewrót w przód

 Przewrót w przód wykonuje się na początku z przysiadu podpartego, następnie unosząc miednicę ku górze lekko prostuje kolana, przenosi ciężar ciała na ręce, uginając je wykonuje się silny skłon głowy do kolan, lekko podskakuje aby przetoczyć się na plecy, po tym należy wstać do pozycji zasadniczej. Przewrót można wykonać z nogami w pozycji skulonej, lub z prostymi. Przy wykonywaniu wariantu z prostymi, konieczne jest maksymalne wyprostowanie kolan i stóp point, oraz jak najszybsze skierowanie po przewrocie pięt pod miednice,  aby siłą rozpędu wstać. 

 

 Nie wolno oprzeć głowy o materac/podłoże, co jest podstawowym błędem. Po to odbijamy się stopami od podłoża aby ochronić omijając głowę i wylądować na skulonych plecach. Błędem jest również nagłe prostowanie pleców gdy już dotkną podłoża, pamiętamy, że przewrót kończy się w górze. 

 

Najprostszą wersją jest wykonanie przewrotu w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego. Można go również wykończyć wstaniem do pozycji zasadniczej bez podpierania rękami, wyskokiem, czy przejściem do innego elementu ( np. przerzutu bokiem). Jest tez parę wariantów rozpoczynania przewrotu, z miejsca, z rozbiegu, z naskoku, przez przeszkodę.

 

Na filmiku pokazany został przewrót w przód z naskoku do pozycji zasadniczej z prostymi nogami, oraz przewrót w przód przez przeszkodę.


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...